Samarbejde, udvikling, deling
Use Cases

Hack4DK: Let-the-audience-decide

Let-the-audience-decide udforsker tanken om at lade publikum bestemme, hvilke kunstværker de vil se på museet de besøger.

Dette projekt blev lavet ved Hack4DK 2014.

Let-the-audience-decide er et koncept for en afstemningsplatform for, hvilke værker der skal hænge på Statens Museum for Kunst.
Inspireret af datingservicen Tindr, tillader servicen brugerne at 'swipe' (like/dislike) enkelte malerier via sin smartphone. Malerierne med flest likes vil således skulle hænges op på museet.

Malerierne på museet skal have en iBeacon tilknyttet, der kan kommunikere med applikationen på brugernes smartphone, og når brugerne nærmer sig et billede vil de kunne like eller dislike det.

Datasæt: Statens Museum for Kunst arbejder generelt på at stille Danmarks kunstsamling fri. Fx kan 200 billeder i særlig høj opløsning downloades på smk.dk og en stor del værker kan tilgås på Europeanas portal

Formål og værdi: Løsningen skaber en sjov og interaktiv oplevelse af kunsten.

Link: http://findfun4free.com/hack-danish-culture/

Lavet af: Henrik Holm, Peter Urban, Line Frederiksen, Kristina Kristensen, Michael Hammel